Tuesday, May 7, 2013

Post Malaysian GE13 time~

Hi^^

Yep, I'm at office. So that's why I write :P

I am proud to announce that at the age of 27, I have successfully vote for the first time!!
hahahaha
To tell the truth, I was already eligible to vote in the 12th GE in 2008.
I was 22 when the 12th GE took place and this is suppose to be my 2nd time voting.
However, being the ignorant brat that I was, I didn't register my name with SPR.hehehe
Well, what do you expect. I was still studying back then! hohoho


Anyway, I want to share something today :-

By Fedtri Yahya

Khas untuk ibu bapa sekalian.... Tahukah anda bahawa.. :

1. Anak tunggal slalunye lambat cakap.  -
in my case, a late walker XP

2. Anak pompuan ckp byk 3 kali daripada lelaki
- I guess I can be quite talkative at times..??

3. Bermain dgn anak2 meningkatkan kegembiraan emosi mereka - this explain my emotional 
     instability... But I used to be a very happy kid! Smiling wide in all those pictures..What had happened..?

4. Anak lelaki suke fizikal touch dgn bapak. Main ultramen, pergi padang.Klu anak lelaki x dpt fizikal touch die akan suke bergaduh dgn adik2 die - will bear this in mind.Once I have kids..If ever... 

5. Interaksi antara ibu bapa dan anak dgn bermain akan membina bonding antara anak dan parent - Y_Y

6. Anak2 pun stress sbb x keluar rumah. So cuba cari masa bawa anak keluar dari rumah.

7. Anak perempuan mempunyai potensi lebih besar dari sudut kemahiran berbahasa (verbal)


8. Anak lelaki mempunya potensi yg lebih besar dari sudut kemahiran visuospatial (ruang). Asuh kelebihan ini dengan memberikan mereka peluang bersukan seperti bola sepak, menunggang basikal. Doktor galakan belikan anak basikal kerana ini akan meningkatkan skill mereka


9. Kanak-kanak yg mempunyai kemahiran membaca akan mempunyai kemahiran bertutur dan berbahasa yang baik


10. Kanak2 yg sering berdamping rapat dgn bapa mereka didapati lebih berdaya saing dlm byk hal. Lebih berkeyakinam diri, sayangkan diri sendiri, mudah menyesuaikan diri di sekolah, kemahiran interpersonal yg baik.
- Like really??? So I can officially blame my father for my condition? It is his fault then that I am such a low-esteemed pathetic person...! 
If I ever have a kid, I'll try not to do this them. I never want to live the life that I've been living. 
It really pathetic to feel sorry for yourself all the time.
It's like a prison. I can't never escape from it.
At the end of the day, I will always go back to being negative, thinking that I don't deserve any happiness....


So, before I get more depressed I'll stop here.
Babai...

No comments:

Post a Comment